Handelsbetingelser og vilkår for køb af gavekort

Generelle oplysninger:

HELI ApS
CVR-nr. 36732342
Hangarvej D10, 4000 Roskilde
Email: kontakt@helicompany.dk
Telefonnummer: +45 29910376

GAVEKORT

Gavekort købes i gavekortshoppen. Gavekortet kan printes lige efter gennemført betaling og på e-mail. Der modtages ligeledes også en bekræftelse på købet på mail. Gavekortet kan indløses på vores flyvedage som kan ses på https://www.hghelikopter.com/kopi-af-flyvedage

BETALING

På helicompany.dk kan der betales med: Dankort, Visa, mastercard, samt mobilepay.

PRISER

Alle priser på helicompany.dk er faste priser.

GAVEKORTETS GYLDIGHED

Gavekort fra HeliCompany købt efter d. 1. Februar 2021 er gyldige i 2 år fra købsdato. Der er 14 dages fortrydelsesret på gavekortet, gældende fra købsdatoen – bemærk dog, at returretten frafalder ved booking. Gavekortet kan indløses og bruges til andre oplevelser eller som del betaling af længere helikopterflyvninger. Priser fremgår via vores hjemmeside www.helicompany.dk

PRISSÆTNING AF GAVEKORT

Alle vores gavekort har en pålydende værdi, og du kan som indehaver af et gavekort være sikker på, at du altid vil kunne få en oplevelse, der som minimum svarer til værdien af gavekortet, så længe du indløser det i gyldighedsperioden.

INDLØSNING AF DIN OPLEVELSE

Vi har gjort det så fleksibelt og enkelt som muligt at indløse dit gavekort. Du kan booke din flyvning direkte på vores hjemmeside helicompany.dk

VÆGT

Du skal være opmærksom på at du max må veje 100 kg, på et gavekort for en person! Vejer personen der flyver mere end 100 kg, skal i købe 2 pladser. Hvis du har købt hele helikopteren (3 pladser) må i samlet veje 250 kg. Dette er af sikkerhedsmæssige årsager, samt at helikopteren har en max take off weight.

HELIKOPTERE OG AOC

Vi flyver på Robinson 44 helikoptere, med AOC ved Benair HeliCompany flyver på følgende helikoptere Reg: OY-HHD og OY-HYO

FLYV SELV/ HELIKOPTERPILOT FOR EN DAG

Vi afvikler “flyv selv” oplevelser fra Roskilde lufthavn samt Kolding lufthavn, Der flyves på helikoptertypen Robinson 44. Disse oplevelser kan du ved køb af gavekort for 1 person veje op til 120 kg og ved 2 personer max 240 kg samlet.

BOOKING AF “FLYV SELV” / HELIKOPTERPILOT FOR EN DAG

Ved booking af flyv selv/ helikopterpilot for en dag, skal du kontakte kontoret på mail: kontakt@helicompany.dk

BOOKING AF RUNDFLYVNING

På alle gavekort er anført et personligt gavekortskode, som skal oplyses, når du booker din flyvning. Gavekortet kan benyttes på bestemte datoer i forskellige byer rundt i landet. Der
kan forekomme ventetid ved booking af enkelte flyvninger, så vi råder til at foretage reservation i god tid. Vær opmærksom på, at en booking er bindende 7 dage inden din valgte flyvedag, og kan ikke ændres eller aflyses derefter. Du kan heller ikke ombytte din flyvning til en anden dag 7 dage før din bookede flyvedag. Gavekortet skal altid medbringes på flyvedagen og afleveres, da du ellers kan blive opkrævet betaling eller blive afvist. Det er vigtigt, at gavekortet benyttes inden udløb, da et udløbet gavekort ikke kan indløses. Ved booking af din flyvning skal du derfor vælge en dato indenfor gyldighedsperioden.

OMBYTNING AF OPLEVELSE

Du kan op til 7 dage inden din bookede flyvning, ombooke til en anden dag, eller ombytte til en anden oplevelse. Her skal du kontakte os på mail: kontakt@helicompany.dk

FORLÆNGELSE AF GAVEKORT (indenfor gyldighedsperioden)

Det er muligt at få forlænget sit gavekort købt hos HeliCompany én gang, ved henvendelse til HeliCompany indenfor gavekortets gyldighedsperiode. Det er altså ikke muligt at forlænge gavekort flere gange. Henvendelser kan komme via mail eller telefon. HeliCompany skal kontaktes inden udløb, da et udløbet gavekort ikke kan genaktiveres. For spørgsmål vedrørende forlængelse bedes du skrive til os på helicompany.dk

FORTRYDELSESRET

Hos HeliCompany har du altid 14 dages fortrydelsesret gældende fra købsdato. Du skal inden 14 dage fra købsdatoen give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives via mail til kontakt@helicompany.dk eller ved at benytte standard fortrydelsesformularen. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Varer undtaget fortrydelsesretten

  • Hvis en oplevelse er booket, bortfalder fortrydelsesretten
  • Tilbagebetaling af købsbeløbet
  • Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage.
  • Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, uden leveringsomkostninger, uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
  • Refusionsregler for elektroniske gavekort

Vores gavekort betragtes som en elektronisk tjeneste i henhold til LOV nr. 652 af d. 08-06-2017 (Lov om betalinger). Gavekortindehaveren kan i hele gavekortets gyldighed og op til ét år efter udløb af gyldighedsperioden kræve refusion for en ubrugt saldo på gavekortet. Vi tilbyder kun refusion på gavekortets købspris. En refusion af gavekortets saldo er underlagt et håndteringsgebyr på kr. 75,-. Dette gebyr skal overføres til vores reg. og konto.nr. 7312 1008756.

REKLAMATION OG ANSVAR

I tilfælde af reklamation skal kunden gøre ground crew opmærksomme på reklamationen, ground crew vil herefter gøre kontoret opmærksomme på reklamationen. Kunden skal herefter skrive en mail til kontakt@helicompany.dk det skal fremgå af mailen hvad reklamationen handler om. Vi vil derefter undersøge den givne årsag til reklamation og kontakte kunden direkte inden 10 hverdage.

SIKKERHED

Vi gør opmærksom på, at vi til tider flyver fra kuperet terrain og der kan være risiko for personskade. Vi gør vores bedste for at minimere denne risiko, men gør opmærksom på, at deltagelse altid er på eget ansvar. HeliCompany kan ikke holdes ansvarlig for person- eller materielskader. Du bør altid tjekke din egen forsikring inden deltagelse i en flyvning.

AFLYSNING

Da sikkerhed er vores første prioritet aflyses flyvninger hvis vejr eller teknik ikke tillader at vi flyver. Aflyser vi en hel flyvedag, opdaterer vi hjemmesiden senest kl. 9.30 på flyvedagen. Du vil blive kontaktet på mail, mhp. at lave en ny booking. I tilfælde af at vi må afbryde en flyvedag undervejs på selve flyvedagen, vil du blive kontaktet telefonisk. HeliCompany dækker ikke eller kompenserer for transportudgifter eller andre udgifter forbundet med en aflysning. Du vil indenfor 5 hverdage modtage en mail, med nye flyvedage. Vi refunderer ikke gavekort eller købte pladser, hvis aflysningen skyldes vejr eller teknik eller manglende tilmeldinger på flyvedage.

OBS! Alle flyvninger afvikles med min. 2 gæster og max. 3 gæster. Gæster med værdibeviser afvikles med 3 gæster pr. tur. Vi forbeholder os retten til at aflyse planlagte flyvedage, hvis der er mindre end 15 deltagere tilmeldt.

Vi flyver i minimum
• 5 km sigt
• 1500ft skyer v. Rundflyvning – 450m
• Max. 25 kts vind – ca. 12-13 m/s (hård vind)

PANDEMI

Du bedes møde op til din flyvning med mundbind, da dette er påkrævet under flyvning. Vi afvikler flyvninger med ialt 3 passagerer og anbefaler at du tilkøber de ekstra tomme pladser i helikopteren og flyver sammen med nære familie og venner. Vi holder os opdateret på sundhedsstyrelsens retningslinjer og flyver efter de anbefalinger de dikterer. Hvis vi aflyser din booking grundet pandemi, vil i blive tilbudt at flyve på en senere dato. Udløber dit gavekort i perioden hvor vi ikke flyver, forlænger vi dit gavekort/ bevis i 6 måneder. Vi forlænger kun gavekort som er gyldige ved henvendelse. Forlængelsen sker ved at du fremsender gavekortet på mail kontakt@helicompany.dk og skriver at du ønsker forlængelse. Vi registrerer derefter dit gavekort og udsteder et nyt.

KLAGEADGANG

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til helicompany.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

Center for Klageløsning

Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.forbrug.dk
Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EUKommissionens online klageportal her -http://ec.europa.eu/odr
Handelsbetingelserne er senest opdateret 19.01.2021

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
Til:
Heli ApS
Hangarvej D10, 4000 Roskilde
E-mail: kontakt@helicompany.dk
Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:
__________________________________________________________________________________
Bestilt den: __________________________________
Modtaget den: _______________________________
Forbrugerens navn: ____________________________
Forbrugerens adresse: _________________________
Forbrugerens underskrift: _________________________________________
Dato: _________________
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)